Isparta'da Bu Camilerde İtikâfa Girildi
Isparta'da Bu Camilerde İtikâfa Girildi
Diyanet İşleri Başkanlığı, Isparta İl Müftülüğü'ne bağlı belirlenen camilerde itikâfa girildi.
Diyanet İşleri Başkanlığı, Isparta İl Müftülüğü'ne bağlı belirlenen camilerde itikâfa girildi.
Günün tamamını ibadetle geçirmek isteyenler, il, ilçe müftülüklerince uygun görülen ve hazırlanan camilerde itikafa girdi.
Camilerde yatan ve yemek ihtiyaçlarını da burada gideren vatandaşlar, sohbet halkalarına katılıyor, Kur'an-ı Kerim okuyor, tespih çekiyor, geceleri teheccüd namazı kılıyor.
Camilerde kalan vatandaşların, iftar ve sahur vakitlerindeki yemekleri de gönüllülerce karşılanıyor.
İtikafa Allah'a yakın olmak, Allah'a kullukta bulunmak, müminlikte olgunluğa erişmek niyetiyle giriliyor
İtikaf, ramazanın son on gününde normal zamanda meşru olan bazı işleri bırakarak, kişinin mescit ortamında kendini kulluğa ibadete adamasıdır. İtikaf Kur'an ve sünnette sabit. Bakara Suresi'nde iki yerde itikaftan bahsedilir. İtikafa niyet edenler, uygun mescitlere girer, mescitte yer, içer, ibadetini yapar, dünyevi şeylerden tamamen uzaktır. Kur'an-ı Kerim'i okur, mesajını anlamaya çalışır, ibadetlerini yapar. Sadece temizlik, abdest gibi birtakım insani ihtiyaçlar için ancak dışarıya çıkar.
Isparta'da itikafa girilen camiler:
İtikâf nedir, nasıl yapılır?
Dinî bir terim olarak itikâf akıl sağlığı yerinde ve ergenlik çağına gelmiş bir Müslümanın beş vakit namaz kılman bir mescitte ibadet/Allah’a yakınlık elde etme niyetiyle bir süre durması demektir. İtikâfa giren kimse, camide yer, içer, uyur ve ihtiyacı olan şeyleri mümkün olduğu takdirde camide tedarik eder. Tuvalete gitmek, abdest almak ve gerekli olduğunda gusletmek gibi tabiî ihtiyaçları için ise camiden dışarı çıkabilir. Bulunduğu camide cuma namazı kılınmıyorsa, cuma namazını kılmak üzere başka bir camiye gidebilir. Cenaze namazı için ise dışarı çıkamaz. Kendisine veya malına bir zarar geleceği korkusuna kapılması ya da zorla çıkarılması hâlinde başka bir camiye gitmek üzere içerisinde bulunduğu cami veya mescitten çıkabilir. Bu zorunlu hâllerin dışında camiden çıkarsa itikâfı bozulur (Merğinânî, el-Hidâye, 1/129-131).
Hz. Peygamber’in (s.a.s.) Ramazan’da ve özellikle bu ayın son on gününde itikâfta bulunduğunu bildiren birçok hadis-i şerif vardır (Buhârî, İ‘tikâf, 1 [2025-2026]; Müslim, İ‘tikâf, 1-5 [1171-1172]).
Nâfile olan itikâfın en azı bir gündür. İmam Ebû Yûsuf en az süreyi, bir günün yarıdan fazlası olarak belirlerken; İmam Muhammed itikâf için bir saati de yeterli bulur (Merğinânî, el-Hidâye, 1/129). Yukarıda izah edildiği şekli ile camide itikâf erkeklere mahsustur. Kadınlar ise evlerinin namaz kılmak üzere belirledikleri bir yerinde itikâfta bulunabilirler (Merğinânî, el-Hidâye, 1/129).
Şâfiî mezhebine göre ise mescit dışında itikâf caiz değildir. Kadın, kocasından izin alarak mescitte itikâf yapar. Zira Hz. Peygamber’in (s.a.s.) eşlerinin mescide itikâfa girdikleri rivâyet edilmiştir (Müslim, İ‘tikâf, 5-6 [1172]). Bu mezhebe göre itikâf sırasında oruçlu bulunmak da şart değildir (Şîrâzî, el-Mühezzeb, 1/350; Şirbînî, Muğni’l-muhtâc, 2/188-191).
Din İşleri Yüksek Kurulu 12.07.2017
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.